Blog Fashion

DIESEL+EDUN

April 4, 2013

Not Charity, Just Work: these are the words at the basis of the project that DIESEL has promoted with EDUN, the eco-chic brand by Bono and his wife Ali Hewson.

One of the main issue of the project is that disadvantaged population need to be helped in finding true work opportunities and that they don’t just need to be included only at the end of the production chain, whatever it may be about. The DIESEL+EDUN project realized an entire denimwear collection in Africa involving people not only in the tailoring process but also in the cotton plantation, giving them suggestions that can be used and useful in other contexts and for other initiatives.

The DIESEL+EDUN collection is now available in the stores and online here www.diesel.com/diesel+edun.

___

Not Charity, Just Work è il motto che sostiene il progetto promosso e realizzato da DIESEL ed EDUN, il brand chic-sostenibile fondato da Bono e sua moglie Ali Hewson.

Basato sulla convinzione che le popolazioni svantaggiate vadano aiutate nel crearsi delle vere opportunità di lavoro a lungo termine più che ‘utilizzate’ per coprire una minima parte della catena produttiva (di qualsiasi genere sia), il progetto ha previsto la realizzazione di un’intera denimwear collection nel continente africano. La popolazione è stata coinvolta non solo nel processo di confezione, come avviene di solito in alcuni progetti simili, ma già anche nella fase di coltivazione del cotone offrendo un supporto e una serie di suggerimenti che possono essere utili e utilizzabili anche in altri contesti e iniziative.

La collezione DIESEL+EDUN è ora visibile e acquistabile, oltre che negli store del marchio, anche online a questo indirizzo www.diesel.com/diesel+edun.

 

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply