Blog Fashion

Hoss Intropia

June 5, 2013

Finally the sun has coming out in this late Spring season and lets us speak about summer fashion: the collection designed by the Spanish brand Hoss Intropia is more than interesting.

Turquoise, aquamarine, tobacco and nude are the colours of this collection which style reminds us of the Sixties and takes inspiration by Twiggy and Mary Quant.

Another season’s must is the geometrical shape of the clothes with color block graphics, stripes and fringes.

___

Finalmente è arrivato il sole a splendere su questa fine primavera! Si parla quindi più volentieri di proposte moda votate all’estate e quelle del brand spagnolo Hoss Intropia sono sicuramente molto interessanti.

La collezione di questa stagione utilizza moltissimo i colori marini come il turchese, l’acquamarina, l’inchiostro, lo zinco, il tabacco e il nude. Lo stile si rifà agli anni 60 ispirandosi a Twiggy e Mary Quant dando importanza alla figura a trapezio.

Altro must della stagione è la geometria astratta con motivi e fantasie geometrici e grafiche ricreate in color block, oltre a combinazioni azzardate di righe e linee o frange orizzontali e verticali.

 

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply