Blog Eye on the street Fashion

Marc Jacobs and his Coca Cola Light

October 30, 2013

I already said it and say it again… I love ‘Limited Editions’ so much ! And I love  them more if they are dealing with a product that I adore, such as… Coca Cola.

Marc Jacobs, the eclectic and ex director of the maison Louis Vuitton, created a limited edition campaign Coca Cola Light cans and bottles. Inspired to the past 3 decades of the drink, Jacobs recalled women fashion evolution through the 80’s, 90’s and the last 10 years. This, gave birth to 3 editions, the so called ‘I Heart 80s’, ‘I Heart 90s’ e ‘I Heart 00s’, made of some of the most used prints of the designer: flakes, swallows, red pois and much more from his past collections.

 ____

A costo di essere ripetitiva, dico ancora che le Limited Edition mi piacciono davvero da impazzire. Se poi coinvolgono un prodotto al quale sono molto affezionata, la Coca Cola, beh… ancora di più!

Marc Jacobs, l’eclettico e ormai ex-direttore creativo di Louis Vuitton, ha dato infatti vita a una limited edition che coinvolge le lattine e le bottiglie di Coca Cola Light. Ispirato dalle tre decadi vissute dalla bevanda, ha ripercorso l’evoluzione della moda femminile attraverso gli anni ’80, ’90 e 2000. Le tre creazioni, chiamate, appunto, ‘I Heart 80s’, ‘I Heart 90s’ e ‘I Heart 00s’, riprendono nei loro sfondi alcune delle stampe più note utilizzate dallo stilista: fiocchi, rondini e pois rossi, cifre stilistiche di molte delle sue passate collezioni.

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply