Blog Knitting

Swatch Red Knit

January 2, 2014

Knitting is cool nowadays, that’s nothing new. People like knitting because it provides an immediate satisfaction to the knitters and it allows them to bring ‘back to present’ the forgotten value of handmade activities. And this feeling becomes stronger in winter time, when working with wools gives a feeling of warmth and well-being.

Swatch seems to understand all this and it releases on the market a kit for knitting lovers, specifically made for these Christmas holidays. The casket is called Red Knit and it contains a quartz watch decorated with typical Christmas sweater’s motives and a hot water bottle made with wool.

For more information visit the online shop by Swatch.

___

Che il knitting faccia tendenza non è una novità. Fare la maglia piace perché è una di quelle attività che danno soddisfazione e che permette al ‘fatto a mano’ di recuperare una dimensione socio-culturale ormai dimenticata. Mettici anche il fatto che, soprattutto in inverno, la maglia a mano dà un senso di calore e comfort che nessun’altra cosa può eguagliare e il gioco è fatto.

Sembra averla pensata così anche Swatch che per questo periodo di vacanze natalizie ha messo sul mercato un kit dedicato agli amanti del knitting. Il cofanetto, che è stato chiamato, non per niente, Red Knit, contiene un orologio al quarzo il cui cinturino, così come il quadrante, riporta il motivo dei classici maglioni da montagna, ma anche una boule per l’acqua calda in lana.

Per maggiori informazioni visitate lo shop online di Swatch.

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply