Blog Eye on the street

A contemporary livingroom is welcoming the Altea A/W collection

January 22, 2014

The name Altea, “the one who heals”, comes out from both Greek mythology and a perennial plant with therapeutic properties. Altea, however, is also the name of an Italian textile brand with a great history.

Born in 1892 by Sartori family specialized in the production of ties it was forced to stop the production activity at the beginning of the war, in order to start again in 1946.

Altea, this year, has chosen to introduce the new autumn-winter men’s collection in an original way. Clothes were shown in a contemporary living room designed by Nicola Quadri and completely covered in fabric with prints chosen from the Altea archive.

The clothes of the male clothing brand are made with fine materials such as linen, cotton, cashmere, silk and wool. The brand was initially specialized only in the production of ties, but now it produces almost all products of the male look, with jackets, coats, trousers and soft scarves Made in Italy.

___

Il nome Altea, “colei che guarisce”, deriva sia da un personaggio della mitologia greca sia da una pianta perenne con proprietà terapeutiche. Altea, però, è anche il nome di un marchio tessile italiano con alle spalle una grande storia.

Nato nel 1892 ad opera della famiglia Sartori si specializza nella produzione di cravatte. Con l’avvento della guerra è costretto ad arrestare la produzione che riprenderà solo nel 1946.

Quest’anno Altea ha scelto di presentare la nuova collezione uomo autunno-inverno in modo originale. I capi sono stati mostrati all’interno di un salotto contemporaneo progettato da Nicola Quadri e rivestito interamente in tessuto con stampe scelte dall’archivio altea.

I capi della linea maschile sono realizzati con materiali pregiati come il lino, il cotone, il cashmere, la seta e la lana. Il marchio che inizialmente si occupava solo della produzione di cravatte oggi sfiora il total look maschile con giacche, cappotti, pantaloni e morbide sciarpe esclusivamente Made in Italy.

 

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply