Blog Eye on the street

Dorando: NO OIL running

August 22, 2014

Dorando, a new born brand, designed by Elena Pignata and conceived especially for running, introduces itself by paying a close attention to materials and a complete Made in Italy production, starting by the design up to the making.

Lenpur, merino wool and silk: these are the yarns used for sweaters, shorts and underwear, representing an absolutely new alternative to traditional runners’ outfits, normally made by derivatives of crude oil.

Dorando has a totally NO OIL philosophy. For further information and for the online store of the first crafted items, please visit www.dorando.it.

___

Attenzione verso le materie prime e una produzione rigorosamente Made in Italy, dal design – a cura di Elena Pignata – alla confezione vera e propria: così si presenta Dorando, il neonato brand di abbigliamento pensato appositamente per la corsa.

Lenpur, lana merinos e seta: sono questi i filati che vengono utilizzati per la produzione di maglie, pantaloncini e underwear che rappresentano una vera e proprio alternativa ai tradizionali outfit da runner, in cui sono i derivati del petrolio a farla da padrone.

Quella di Dorando è una vera e propria filosofia NO OIL: per saperne di più visitate il sito www.dorando.it che permette, tra gli altri, anche l’acquisto dei primi capi prodotti.

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply