Blog Eye on the street

Lanificio Reda and The Woolmark Company

February 9, 2015

Lanificio Reda, founded in 1865 in Valle Mosso, near Biella, by Carlo Reda, celebrates his 150 years’ anniversary. In order to commemorate the anniversary, the company has established a cooperation with The Woolmark Company, publishing a photobook, edited by Angelo Flaccavento and realized by Magnum Photos agency.

The volume creates a real photo story, gathering the images that most of all represent the company history, focussing on the values and cornerstones that have been the keys to success of this woolen mill.

Both the pictures and the raw material, the Merino wool, are the protagonists of the interactive and multi-sensorial exhibition just opened at Palazzo Clerici, in Milano, and that will shortly move to Berlin, New York and London.

For further information, please visit www.reda1865.com.

___

Celebra 150 anni (fuori dal gregge) il Lanificio Reda, nato nel lontano 1865 a Valle Mosso (Biella) per opera di Carlo Reda – fondatore dell’attività. Per festeggiare l’anniversario l’azienda ha stabilito una collaborazione con The Woolmark Company, pubblicando un libro fotografico curato da Angelo Flaccavento e realizzato con l’agenzia Magnum Photos.

Il volume raccoglie in un vero e proprio racconto fotografico le immagini che più rappresentano la storia dell’azienda cercando in questo modo di veicolare valori e capisaldi di un lanificio che ha fatto dell’arte del saper fare il pilastro del suo successo.

Le fotografie contenute nel libro così come la materia prima, ovvero la lana merino, sono le protagoniste di una mostra interattiva e multisensoriale appena inaugurata a Milano, a Palazzo Clerici, e che presto si sposterà in altre città, come Berlino, New York e Londra.

Per maggiori informazioni www.reda1865.com.

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply