Blog Fashion

Stella Jean Autumn/Winter 2015/16 Collection

April 20, 2015

Stella Jean Autumn/Winter 2015 collection talks about a woman who travelled to the Indian Himalayas and spent time in a gentleman’s barbershop. This resulted in a collection rich in colours, textures and beautiful prints. Through her styling, Stella Jean’s show was rich in multicultural crossovers as combinations of garments and accessories created a new narrative connecting the countries of India, England, Italy, Haiti and Burkina Faso.

Stella Jean continues to work closely with the Ethical Fashion Initiative and with its network of artisans. This collection featured fer découpé, papier-mâché and quilting skills of Haitian artisans.

 ___

La collezione autunno/inverno 2015 di Stella Jean racconta di una donna viaggiatrice che ha visitato l’Himalaya indiano e ha passato del tempo in una tipica bottega da barbiere. La collezione è ricca, nei colori, nelle texture e nelle stampe. Attraverso uno styling curato e dettagliato, la presentazione della collezione è stata caratterizzata  da crossover multiculturali come, per esempio, la combinazione di indumenti e accessori che insieme creano una narrazione capace di unire Paesi come l’India, l’Inghilterra, Haiti e il Burkina Faso.

Stella Jean contuna a collaborare attivamente con Ethical Fashion Initiative e con il suo network di artigiani. Questa collezione, in particolare, è caratterizzata da ‘fer decoupé’, ‘papier-mâché’ e dall’abilità nel costruire imbottiture tipica degli artigiani haitiani.

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply