Blog Knitting

Claire-Anne O’Brien

March 15, 2013

Claire-Anne O’Brien is a textile designer from Ireland, but now based in London. You might think that there’s nothing new with her: how many textile designers we have all around world? A lot or too many 🙂 But Claire-Anne is one of those who were able to transform their passion and skill in a real form of art.

On her website you will find galleries about her projects and products. Here you have the ones I loved the most. I would like to mention the project that Claire-Anne promoted in collaboration with UNESCO and which let her work with women/artisans in the Himalayan region.

___

 

Claire-Anne O’Brien è una designer tessile irlandese che vive a Londra. E fin qui, direte, niente di nuovo.. sai quante ce ne sono! Vero. Solo che Claire-Anne è una di quelle che andata un po’ più in là, rompendo i tradizionali confini della sua professione e facendo della sua abilità e competenza una vera e propria arte.

Sul suo sito ci sono gallery dedicate a progetti e prodotti. Qui vi propongo quelli che io preferisco. Una menzione particolare va al progetto che Claire-Anne ha portato avanti con l’UNESCO e che le ha permesso di lavorare fianco a fianco con una serie di donne/artigiane che vivono nella zona dell’Himalaya.

 

You Might Also Like